Všeobecné obchodné podmienky

Späť

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.groown.sk (ďalej len “internetový obchod“) medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb. Predávajúcim je: SEMIRA – Alena Klíčová s. r. o., Sliačska 13611/87 831 02 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, IČO: 52606309, IČ DPH: SK2121086704. Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.

Služby, najmä injektážne služby (ďalej len “služby“), nie je možné objednať prostredníctvom internetového obchodu. Kupujúci si objednáva Služby prostredníctvom e-mailu s individuálnou objednávkou. Na injektážne služby sa nevzťahujú tieto VOP.

Úvodné ustanovenia

1.1. V súlade s ustanovením § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len “OZ“) tieto VOP predávajúceho upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou (ďalej len “kúpna zmluva“) uzatvorenou medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu.

1.2. Tieto obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď je kupujúcim právnická osoba alebo osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.

1.3.Ustanovenia OP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

1.4 Niektoré práva uvedené v týchto VOP sú vyhradené spotrebiteľom. Spotrebiteľom je každá osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak koná.

Internetový obchod

2.1. Kupujúci berie na vedomie, že internetový obchod nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.

2.2 Predávajúci je oprávnený použiť pri komunikácii so spotrebiteľom automatický telekomunikačný systém alebo fax len s predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa; iný prostriedok diaľkovej komunikácie umožňujúci individuálne rokovanie môže použiť len vtedy, ak spotrebiteľ jeho použitie neodmietol. Spotrebiteľovi v dôsledku tohto postupu nevznikajú žiadne náklady.

Uzavretie zmluvy

3.1 Všetky prezentácie tovaru umiestnené v internetovom obchode sú informatívne a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Kúpna zmluva sa uzatvára v českom jazyku. Ustanovenie § 1732 ods. 2 OZ sa nepoužije.

3.2 Internetový obchod obsahuje okrem iného informácie o tovare, jeho cenách, nákladoch na balenie a doručenie a nákladoch na vrátenie tovaru, ak ho nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou. Pri niektorých tovaroch je uvedená hmotnosť, ktorá je však len orientačná a nemusí zodpovedať skutočnej hmotnosti.

3.3 Kupujúci si objedná tovar v internetovom obchode prostredníctvom objednávkového formulára. Pred odoslaním objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré Kupujúci uviedol v objednávke, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho identifikovať a opraviť prípadné chyby, ku ktorým mohlo dôjsť pri zadávaní objednávky. Kupujúci odošle predávajúcemu objednávku prostredníctvom tlačidla Objednávka so záväznou úhradou. Platnosť elektronickej objednávky je podmienená vyplnením všetkých údajov a náležitostí predpísaných formulárom.

3.4 Odoslaním objednávky, potvrdením telefonickej objednávky a nákupom tovaru mimo prevádzkových priestorov kupujúci potvrdzuje svoj súhlas s úplným znením OP, ako aj s Reklamačným poriadkom. V prípade nákupu tovaru mimo prevádzkových priestorov je k tovaru priložená kópia OP.

3.5 Po prijatí objednávky predávajúci vždy potvrdí kupujúcemu doručenie objednávky potvrdením objednávky e-mailom na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

3.6 Predávajúci je vždy oprávnený, bez ohľadu na povahu požadovaného tovaru a jeho množstvo, požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (písomne alebo telefonicky).

3.7 Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením potvrdenia objednávky (akceptácie), ktoré predávajúci zašle kupujúcemu e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.

3.8 Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet a pod.) pri realizácii objednávky sú vo výške bežnej sadzby v závislosti od tarify telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci využíva.

3.9 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny.

3.10. Kupujúci týmto preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 OZ.

3.11. Kupujúci berie na vedomie, že kúpou Tovaru nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných ochranných známok, obchodných názvov, firemných log alebo patentov Predávajúceho alebo iných subjektov.

3.12. Predávajúci bez zbytočného odkladu potvrdí Spotrebiteľovi ponuku urobenú počas telefonického hovoru v textovej forme, najmä e-mailom. Spotrebiteľ je ponukou viazaný až po vyjadrení súhlasu e-mailom alebo podpisom potvrdenia ponuky na listine.

Cena a platobné podmienky

4.1 Ceny tovaru sú uvedené v českej mene (CZK) a v mene euro (EUR) v štandardnej forme vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov a iných podobných peňažných plnení. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia v internetovom obchode.

4.2. Kupujúci berie na vedomie, že konečné ceny tovaru sú uvádzané po zaokrúhlení na celé koruny v súlade s príslušnými právnymi predpismi, preto v konkrétnych situáciách môže dôjsť k miernej odchýlke konečného súčtu za všetok zakúpený tovar od takto uvedenej kúpnej ceny, a to z dôvodu zaokrúhlenia na celé koruny.

4.3 Akciové ceny platia len do vyčerpania zásob alebo po určitú dobu.

4.4 Cena tovaru a akékoľvek náklady spojené s jeho dodaním podľa kúpnej zmluvy môžu byť predávajúcemu uhradené ktorýmkoľvek z nasledujúcich spôsobov:

prevodom v CZK na účet predávajúceho č. 293860206/0300 alebo v EUR na IBAN: CZ31 0300 0000 0002 9707 7550, BIC/SWIFT: CEKOCZPP (ďalej len “účet predávajúceho“) – po pripísaní peňazí na účet predávajúceho začína plynúť dodacia lehota, variabilným symbolom musí byť číslo objednávky a v správe pre príjemcu musí byť uvedené meno kupujúceho; bezhotovostne prostredníctvom online platobného systému, najmä Stripe. Použitím platobného systému kupujúci súhlasí s podmienkami používania platobného systému.

4.5 Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru. Náklady na dodanie tovaru nie je možné určiť vopred a môžu byť účtované pred uzavretím kúpnej zmluvy.

4.6 V prípade špecifického tovaru, ktorý nie je bežne na sklade, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho zaplatenie zálohy vo výške 100 % kúpnej ceny tovaru. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, ak nedôjde k následnému potvrdeniu objednávky zo strany kupujúceho, požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny formou zálohy pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 OZ sa nepoužije.

4.7 V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby, ktorým je číslo objednávky. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.

4.8 Akékoľvek zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné kombinovať.

Preprava a dodávka tovaru

5.1 Predávajúci umožňuje kupujúcemu vybrať si z nasledujúcich spôsobov dodania tovaru: osobný odber od tretej strany, najmä v zásielkovom obchode, cena je uvedená v internetovom obchode; prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb alebo prepravcu, najmä Českej pošty, PPL. Cena za poštovné sa určuje podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa poštových služieb alebo prepravcu a je uvedená v internetovom obchode.

5.2 Všetok tovar bude odoslaný v súlade s dodacou lehotou uvedenou v popise objednaného tovaru, a ak v ňom nie je uvedená, tak do 15 dní. V prípade, že z prevádzkových dôvodov nie je možné dodací termín dodržať, bude kupujúci o tejto skutočnosti informovaný telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že je na základe osobitnej žiadosti kupujúceho dohodnutý iný spôsob dodania, kupujúci znáša riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dodania.

5.3 Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný prevziať tovar pri jeho dodaní.

5.4.V prípade, že z dôvodov na strane Kupujúceho je potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom dodania.

5.5 Pri prevzatí tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade, že sa zistí poškodenie obalu, ktoré naznačuje, že so zásielkou bolo manipulované, kupujúci nesmie zásielku od dopravcu prevziať. Ak Kupujúci takúto poškodenú zásielku prevezme, je povinný poškodenie opísať v odovzdávacom protokole dopravcu a reklamáciu uplatniť u Predávajúceho rovnakým spôsobom ako reklamáciu. Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby poškodenie nafotil.

5.6. Doklady k tovaru, najmä daňový doklad, sú súčasťou balenia tovaru alebo ich predávajúci zašle kupujúcemu ihneď po prevzatí tovaru, najneskôr do 2 dní od prevzatia tovaru kupujúcim e-mailom.

5.7. V prípade nepredvídateľných okolností alebo okolností, ktoré sú mimo kontroly zmluvných strán, ako napríklad prípad vyššej moci, ktoré bránia dodržaniu dohodnutej dodacej lehoty, sa dodacia lehota predlžuje o dobu trvania týchto okolností; ide najmä o ozbrojené konflikty, úradné zásahy a zákazy, meškanie dopravy a colného konania, škody na doprave, nedostatok energií a surovín, pracovné spory a iné pracovné spory so zamestnancami, ako aj výpadok dôležitého, ťažko nahraditeľného dodávateľa, epidémie. Tieto okolnosti tiež odôvodňujú predĺženie dodacej lehoty, ak sa vyskytnú u subdodávateľa.

5.8 Ak má Predávajúci odoslať Tovar Kupujúcemu, odovzdá ho Kupujúcemu v okamihu jeho odovzdania dopravcom.

5.9 Ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej kupujúcim. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy bez poskytnutia dodatočnej lehoty len vtedy, ak predávajúci odmietol plniť alebo ak je plnenie v určenom čase nevyhnutné vzhľadom na okolnosti pri uzavretí zmluvy alebo ak kupujúci pred uzavretím zmluvy informoval predávajúceho, že dodanie tovaru v určitom čase je nevyhnutné. Predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy všetky peňažné prostriedky, ktoré kupujúci zaplatil na základe zmluvy.

5.10 Kupujúci je povinný nahradiť predávajúcemu škodu spočívajúcu v primeraných nákladoch predávajúceho spojených s neúspešným pokusom o dodanie tovaru z viny kupujúceho. Predávajúci je oprávnený započítať svoju pohľadávku na náhradu škody podľa tohto odseku proti akémukoľvek záväzku voči Kupujúcemu, a to aj neuhradenému.

6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.1 Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo treťou osobou, ktorá nie je ním určeným dopravcom, ak je predmetom zmluvy niekoľko kusov tovaru, tak odo dňa prevzatia posledného kusu tovaru, ak je predmetom zmluvy dodávka tovaru pozostávajúca z viacerých kusov alebo častí, tak odo dňa prevzatia posledného kusu alebo časti, a ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodávka viacerých častí, táto lehota plynie odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť predávajúcemu zaslané najneskôr v posledný deň lehoty uvedenej v predchádzajúcej vete. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným predávajúcemu. Spotrebiteľ môže na odstúpenie od kúpnej zmluvy použiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim.

6.2. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné zaslať predávajúcemu na adresu jeho sídla: Všestary 336, 251 63 Všestary, alebo e-mailom na adresu: symbiom@symbiom.sk.

6.3 V prípadoch, keď má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 OZ, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od zmluvy, a to až do doby, kým spotrebiteľ tovar neprevezme. V takom prípade predávajúci vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu v hotovosti na účet určený spotrebiteľom.

6.4. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa požiadaviek Spotrebiteľa alebo prispôsobený jeho osobným potrebám.

6.5 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto článku sa zmluva od začiatku zrušuje. Tovar, ktorý spotrebiteľ obdržal od predávajúceho, musí byť predávajúcemu vrátený do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Lehota je zachovaná, ak spotrebiteľ odošle tovar pred uplynutím tejto lehoty. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu spotrebiteľ.

6.6. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto článku je predávajúci povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné prostriedky prijaté od spotrebiteľa bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci prijal. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Spotrebiteľom pri vrátení tovaru Spotrebiteľovi alebo iným spôsobom, ak s tým Spotrebiteľ súhlasí a Spotrebiteľovi nevzniknú dodatočné náklady. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky skôr, ako spotrebiteľ dostane tovar alebo skôr, ako spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.

6.7 Ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim, predávajúci uhradí spotrebiteľovi náklady na doručenie len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia.

6.8 Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na náhradu škody na tovare s nárokom spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

6.9. Ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy podľa tohto článku, záväzky zo všetkých doplnkových zmlúv zanikajú súčasne so záväzkom z hlavnej zmluvy bez akýchkoľvek nákladov pre spotrebiteľa, s výnimkou platieb podľa § 1832 ods. 2, § 1833 a § 1834 OZ. Ak sa spolu s tovarom poskytuje spotrebiteľovi dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom sa uzatvára s podmienkou, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru zaniká a spotrebiteľ je povinný dar spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu. 6.10. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti. Predávajúci je oprávnený započítať znehodnotenie voči vrátenej kúpnej cene a iným platbám.

7. Práva z chybného plnenia a reklamačné konanie

7.1 Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).

7.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že tovar: zodpovedá dohodnutému opisu, typu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam, je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a sa dodáva s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že okrem dohodnutých vlastností: tovar je vhodný na účel, na ktorý sa bežne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích strán, právne predpisy, tovar zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na verejné vyhlásenia, najmä reklamu alebo označenie (predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením, ak preukáže, že o ňom nevedel alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy upravené spôsobom prinajmenšom porovnateľným s tým, ako bolo urobené, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe), pokiaľ predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne neupozornil kupujúceho, že niektoré vlastnosti tovaru sa líšia, a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.

7.3 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, v dôsledku nesprávneho alebo chybného používania, ani za akékoľvek škody z toho vyplývajúce, pokiaľ takéto používanie nie je obvyklé; spôsobené nesprávnym alebo neprimeraným zaobchádzaním a používaním v rozpore s bežným používaním; spočívajúcu v hmotnosti tovaru uvedenej na tovare, pretože táto uvedená hmotnosť je len orientačná a nemusí zodpovedať skutočnej hmotnosti tovaru.

7.4 Trvanlivosť tovaru je uvedená na obale výrobku.

7.5 Ak sa vada tovaru prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, tovar sa považuje za vadný už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha tovaru alebo vady. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať, ak na vadu oprávnene upozornil.

7.6 Ak má tovar vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie, pokiaľ zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo neprimerane nákladný v porovnaní s iným spôsobom; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, pričom sa berie do úvahy najmä význam vady a hodnota, ktorú by tovar mal bez vady.

7.7 Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby nespôsobila kupujúcemu značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar zakúpil. Predávajúci je povinný prevziať tovar na odstránenie vady na vlastné náklady.

7.8 Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci odmietol závadu odstrániť, závada sa prejavuje opakovane, chyba je podstatným porušením zmluvy, alebo z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo mu tovar doručí alebo čo mu kupujúci preukáže, že tovar odoslal.

7.9. Len čo kupujúci zistí vadu tovaru, je povinný ju bez zbytočného odkladu vytknúť predávajúcemu a odovzdať tovar predávajúcemu alebo ho podľa jeho pokynov uskladniť alebo s ním inak vhodne naložiť tak, aby bolo možné vadu preskúmať (ďalej len “reklamácia“). Ak kupujúci oprávnene vytkol predávajúcemu vadu, lehota na vytknutie vady neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vadný tovar užívať.

7.10. Vady uplatňuje kupujúci v sídle predávajúceho na adrese Všestary 336, 251 63 Všestary zaslaním oznámenia o vadách na túto adresu. Ak kupujúci zasiela tovar späť, mal by byť zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, čistý a kompletný.

7.11. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob reklamácie spotrebiteľ požaduje a kontaktné údaje spotrebiteľa za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

7.12. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí lehoty môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

7.13. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

7.14. Kupujúci je povinný prevziať reklamovaný tovar najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia vybavená, po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený tovar predať na vlastné náklady kupujúcemu. Predávajúci je povinný kupujúceho o tomto postupe vopred informovať a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

8. Zásady ochrany osobných údajov

8.1. pozrite si samostatnú časť https://www.groown.sk/ochrana-osobnych-udajov

9. Riešenie sporov

9.1 Kupujúci je oprávnený zasielať akékoľvek reklamácie predávajúcemu e-mailom na adresu: symbiom@symbiom.sk.

9.2 Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov zo zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz/. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim v rámci zmluvy možno použiť platformu na riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.

9.3 Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz/ je kontaktným miestom podľa nariadenia (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

9.4.Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Kontrolu obchodu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

10. Záverečné ustanovenia

10.1 Predávajúci môže zmeniť alebo doplniť znenie OP. Toto ustanovenie nemá vplyv na práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia OP.

10.2 Ak vzťah založený zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

10.3 V prípade sporu sa zmluvné strany dohodli na príslušnosti českého súdu predávajúceho, t. j. českého súdu v mieste sídla predávajúceho.

10.4 Ak niektoré ustanovenie VOP je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližší neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.

10.5. Zmluva vrátane OP je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

10.6 Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je priložený k OP.

10.7 Kupujúcemu môže byť doručované na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke alebo v registrovanom účte Kupujúceho. Tieto OP nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. januára 2023.

Online platby

Online platby pre nás zabezpečuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ Comgate a.s. je licencovaná platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby realizované prostredníctvom platobnej brány sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Viac informácií a kontakty nájdete na www.comgate.cz.

Kontaktné údaje na spoločnosť Comgate, a.s

Comgate, a.s.

Gočárova třída 1754 / 48b,Hradec Králové

E-mail: platby-podpora@comgate.cz Tel: +420 228 224 267

Tel: +420 228 224 267

Dodanie tovaru

Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní. Zvyčajná dodacia doba pre produkty, ktoré sú skladom, je pracovné 2 dni. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.